День безпечного інтернету
7 лютого у нашій школі пройшов День безпечного інтернету. Серед учній 5-7 класів проводилися виховні години "Безпечний інтернет". Старшокласники проводили практичні заняття з користування інтернетом. Для батьків були надані поради щодо безпечного користування інтернетом.
Сценарій виховної години
Тема: Безпечний інтернет для дітей.
Мета: попередження та превентивна робота з дітьми по безпечній роботі в інтернеті
План уроку
Вступ.
Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?
100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.
Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?
Безпечне користування Інтернетом?Скажіть діти: - хто з вас вміє користуватись Інтернетом?
-хто має мобільні телефони?
Звичайно ж, майже всі!
- Що таке «НІК»?
Нік – це ім’я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім’я.
Спробуйте придумати собі «нік», запишіть на стікері і приклейте на квітку так, щоб утворити пелюстки. Гра «Квітка».
Кожен з дітей пише на стікері нік і приклеює його на квітку.На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету
- В 2009 році кількість користувачів досягла 6 млрд.710 029 070
- 3G телефони представлені Японією в 2001р.
- Спілкування людей в віртуальних мережах – невід’ємна частина соціального життяВ Україні 46 млн. населення, користувачів Інтернетом – 6,7 млн, це 14,65%.
Які ж загрози чекають дітей в Інтернеті?•Виготовлення, розповсюдження та використання матеріалів зі сценами насильства над дітьми
•Наполегливе чіпляння в мережі, розмови на теми сексу, насильства, "зваблення”
•Показ невідповідних віку, нелегальних та шкідливих матеріалів, що впливають на психіку, приводять до фізичної шкоди
•Переслідування і залякуванняЖертвами Інтернету є:
•Мають травматичний досвід:
Діти 7-11 років: брудна лексика – 34%,
насильство чи матеріали сексуального характеру – 66%,
Діти від 11 років: 50% - брудна лексика,
25% - запрошення до сексуальних дій•Зустрічі віч-на-віч після знайомства в Інтернеті:
В 46% - "друг” виявився не таким, як писав
Існують певні правила користування Інтернетом.
1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ, НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ ФОТО
2. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ
Дівчинка познайомилась в Інтернеті з своїм однолітком, хлопчиком, якого звати Войтек. Вони почали спілкуватися в мережі. Аня пише: «Привіт, я Аня, мені 12 років, я шукаю друзів».
Хлопчик їй відповідає: «Привіт, Аня, я Войтек, мені також 12 років і я хочу зустрітися з тобою». А на справді, цей Войтек дорослий чоловік, який обманює дівчинку, і не тільки її.
Дуже часто, спілкуючись в інтернеті уявляєш собі одну людину, а насправді вона зовсім інша.
3. Обмежуй свій час роботи та ігор в Інтернеті
4. Батьки мають знати, чим ти займаєшся , коли сидиш біля комп'ютера!
5. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ В ІНТЕРНЕТІ
6. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ
7. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИЗакріплення.
Спробуйте перерахувати правила користування Інтернетом, з якими ви познайомились.
Учні перерахують, а вчитель запише на дошці:
-не надавати інформацію про своє ім'я, адресу, та дані про своїх батьків,
-погано поводитись при спілкуванні,
-користуватись комп'ютером та Інтернетом з дозволу батьків,
-тримати пароль комп'ютера у таємниці
-повідомляти батькам про проблеми, які виникають під час роботу з
комп'ютером або в Інтернеті,Гра «Хто надіслав тобі листа?»
Проведення анкетування «Діти в Інтернеті».
Висновок. Треба бути дуже обережним, користуючись Інтернетом через комп’ютер та мобільний телефон!
• не надавати нікому свої паролі;
• без гострої необхідності не надавати особисту інформацію по електронній пошті, в чат-кімнатах;
• не надавати відповіді на послання непристойного та грубого змісту;
• повідомити старшим про отримання інформації, яка примусить почуватись незручно або налякано;
• не погоджуватись на зустріч з випадковим онлайновим другом. Якщо все ж таки це необхідно, то зустріч повинна відбуватися в громадському місті або у присутності друзів чи батьків;
• не відправляти нікому своє фото;
• не здійснювати комерційні операції через мережу Інтернет.
Анкета «Безпека в Інтернеті»
Опитування для учнів
Скільки Вам років?
8-10
11-15
16-20
Скільки років Ви користуєтесь Інтернетом?
менше року
1-3 роки
4-5 років
Ваша відповідь
Скільки Вам було років, коли Ви почали користуватись Інтернетом?
менше 8 років
8-10 років
11-15 років
16-20 років
Де відбулось Ваше перше знайомство з Інтернетом?
Вдома
В школі
В Інтернет-клубі
У друзів
Ваша відповідь
Скільки часу Ви проводите в Інтернеті?
менше години
1-3 години
4-5 годин
більше 5 годин
Чи контролюють батьки час роботи за комп'ютером?
так
ні
інколи
Чи знають батьки з ким Ви спілкуєтесь в Інтернеті?
так
ні
не про всіх
Які сайти Ви використовуєте?
Ваша відповідь
Скільки часу Ви проводите з друзями на вулиці?
менше години
1-3 години
4-5 години
Ваша відповідь
Чи запитували у Вас особисті данні (паспорт, адреса, телефони)?
Так
Ні
Чи даєте Ви свої особисті дані в Інтернеті?
Так
Ні
Інколи
Як ви розумієте висловлення «Безпека в Інтернеті»?
Ваша відповідь.
6 правил для батьків - розумних користувачів інтернету
1. Розмістіть комп’ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини.
Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті.
|