День безпечного інтернету

7 лютого у нашій школі пройшов День безпечного інтернету. Серед учній 5-7 класів проводилися виховні години "Безпечний інтернет". Старшокласники проводили практичні заняття з користування інтернетом. Для батьків були надані поради щодо безпечного користування інтернетом.

Сценарій виховної години

Тема: Безпечний інтернет для дітей.
Мета: попередження та превентивна робота з дітьми по безпечній роботі в інтернеті

План уроку

Вступ.
Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?
100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.
Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?
Безпечне користування Інтернетом?

Скажіть діти: - хто з вас вміє користуватись Інтернетом?
-хто має мобільні телефони?
Звичайно ж, майже всі!
- Що таке «НІК»?
Нік – це ім’я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім’я.
Спробуйте придумати собі «нік», запишіть на стікері і приклейте на квітку так, щоб утворити пелюстки. Гра «Квітка».
Кожен з дітей пише на стікері нік і приклеює його на квітку.

На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету
- В 2009 році кількість користувачів досягла 6 млрд.710 029 070
- 3G телефони представлені Японією в 2001р.
- Спілкування людей в віртуальних мережах – невід’ємна частина соціального життя

В Україні 46 млн. населення, користувачів Інтернетом – 6,7 млн, це 14,65%.
Які ж загрози чекають дітей в Інтернеті?

•Виготовлення, розповсюдження та використання матеріалів зі сценами насильства над дітьми
•Наполегливе чіпляння в мережі, розмови на теми сексу, насильства, "зваблення”
•Показ невідповідних віку, нелегальних та шкідливих матеріалів, що впливають на психіку, приводять до фізичної шкоди
•Переслідування і залякування

Жертвами Інтернету є:

Мають травматичний досвід:

Діти 7-11 років: брудна лексика – 34%,
насильство чи матеріали сексуального характеру – 66%,
Діти від 11 років: 50% - брудна лексика,
25% - запрошення до сексуальних дій

Зустрічі віч-на-віч після знайомства в Інтернеті:

В 46% - "друг” виявився не таким, як писав

Існують певні правила користування Інтернетом.

1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ, НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ ФОТО

2. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ

Дівчинка познайомилась в Інтернеті з своїм однолітком, хлопчиком, якого звати Войтек. Вони почали спілкуватися в мережі. Аня пише: «Привіт, я Аня, мені 12 років, я шукаю друзів».

Хлопчик їй відповідає: «Привіт, Аня, я Войтек, мені також 12 років і я хочу зустрітися з тобою». А на справді, цей Войтек дорослий чоловік, який обманює дівчинку, і не тільки її.

Дуже часто, спілкуючись в інтернеті уявляєш собі одну людину, а насправді вона зовсім інша.

3. Обмежуй свій час роботи та ігор в Інтернеті
4. Батьки мають знати, чим ти займаєшся , коли сидиш біля комп'ютера!


5. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ В ІНТЕРНЕТІ

6. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ

7. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ

Закріплення.

Спробуйте перерахувати правила користування Інтернетом, з якими ви познайомились.
Учні перерахують, а вчитель запише на дошці:
-не надавати інформацію про своє ім'я, адресу, та дані про своїх батьків,
-погано поводитись при спілкуванні,
-користуватись комп'ютером та Інтернетом з дозволу батьків,
-тримати пароль комп'ютера у таємниці
-повідомляти батькам про проблеми, які виникають під час роботу з
комп'ютером або в Інтернеті,

Гра «Хто надіслав тобі листа?»

Проведення анкетування «Діти в Інтернеті».

Висновок. Треба бути дуже обережним, користуючись Інтернетом через комп’ютер та мобільний телефон!

• не надавати нікому свої паролі;
• без гострої необхідності не надавати особисту інформацію по електронній пошті, в чат-кімнатах;
• не надавати відповіді на послання непристойного та грубого змісту;
• повідомити старшим про отримання інформації, яка примусить почуватись незручно або налякано;
• не погоджуватись на зустріч з випадковим онлайновим другом. Якщо все ж таки це необхідно, то зустріч повинна відбуватися в громадському місті або у присутності друзів чи батьків;
• не відправляти нікому своє фото;
• не здійснювати комерційні операції через мережу Інтернет.

Анкета «Безпека в Інтернеті»

Опитування для учнів
Скільки Вам років?


  • 8-10

  • 11-15

  • 16-20


Скільки років Ви користуєтесь Інтернетом?


  • менше року

  • 1-3 роки

  • 4-5 років

  • Ваша відповідь


Скільки Вам було років, коли Ви почали користуватись Інтернетом?


  • менше 8 років

  • 8-10 років

  • 11-15 років

  • 16-20 років


Де відбулось Ваше перше знайомство з Інтернетом?

  • Вдома

  • В школі

  • В Інтернет-клубі

  • У друзів

  • Ваша відповідь


Скільки часу Ви проводите в Інтернеті?


  • менше години

  • 1-3 години

  • 4-5 годин

  • більше 5 годин


Чи контролюють батьки час роботи за комп'ютером?


  • так

  • ні

  • інколи


Чи знають батьки з ким Ви спілкуєтесь в Інтернеті?


  • так

  • ні

  • не про всіх


Які сайти Ви використовуєте?
Ваша відповідь




Скільки часу Ви проводите з друзями на вулиці?


  • менше години

  • 1-3 години

  • 4-5 години

  • Ваша відповідь


Чи запитували у Вас особисті данні (паспорт, адреса, телефони)?


  • Так

  • Ні


Чи даєте Ви свої особисті дані в Інтернеті?

  • Так

  • Ні

  • Інколи


Як ви розумієте висловлення «Безпека в Інтернеті»?
Ваша відповідь.

6 правил для батьків - розумних користувачів інтернету

1. Розмістіть комп’ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини.
Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть не бажати того, аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу.
Обговорювати можливі труднощі легше, коли комп’ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.


2. Використовуйте будильник для обмеження часу, якій дитина проводить в Інтернеті.

Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті.
Бажано визначити час перебування дітей в он-лайні. Час, проведений за комп’ютером, необхідно обмежити для того, аби не нанести шкоду стану здоров’я дитини. Ігрова комп’ютерна залежність стала великою проблемою у всьому світі.
Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті та домовтесь про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих конфліктних ситуацій.


3. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр.
Для роботи за комп’ютером зовсім необов’язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста, якій налаштує операційну систему вашого комп’ютера та покаже, як працювати із батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не використовуйте у себе вдома комп’ютер, якій технічно є незахищененим.
Також ви можете пройти он-лайн навчання та навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно налаштовувати батьківський контроль.
Встановіть Microsoft Security Essentials зараз, і ваш комп’ютер буде захищеним у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.


4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей.
Діти навчаються шляхом експериментування. Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних помилках — якомога частіше обговорюйте теми, пов’язані із Інтернетом. Ви можете розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми та правила, які закріпились у родині — довговічні.


5. Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом.
В житті кожного трапляються помилки. Немає потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття. Гарний рецепт побудови довірливих відносин — щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати «складні» питання.


6. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн.
Повідомте дитині, що практично кожен може створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність інформації, розташованої на такому сайті. Навчіть дитину використовувати інформацію із різних перевірених джерел.

Кiлькiсть переглядiв: 1815